Bouwen aan een beter bedrijf
Of de economie nu in een dip zit of echt booming is, de keuze om wel of niet een bedrijf te starten hangt allemaal af van het type bedrijf dat u start.
Een snelle blik in de verschillende sectoren van de industrie laat zien dat niet iedereen heeft geleden onder de recessie. De chocoladeverkoop deed het bijvoorbeeld bijzonder goed en ook de verkoop van videogames nam toe. Bakkers bijvoorbeeld hebben het tijdens de crisis aardig goed gedaan. Omdat mensen tijdens voor lunch op zoek gingen naar goedkope etenswaren in plaats van ergens te gaan eten.
Het punt is dat de toestand van de sector die u van plan bent te betreden, moet bepalen of u zich daar wel of niet daadwerkelijk vestigt. Dus voordat u met uw bedrijf begint, neem een kijkje bij de belangrijkste industrieën waar u met uw bedrijf gaat werken: Hoe gaat het met hen? Is de verkoop van kracht gestegen? Door deze eerste voorbereidingen te treffen, minimaliseert u de kans op falen; marktonderzoek moet de basis vormen voor al uw beslissingen.
Pay as you go
Het is ook belangrijk dat je klein begint en een zorgvuldig beheerd groeimodel volgt. (Veel bedrijven falen omdat ze te snel proberen te groeien.) Dit kan betekenen dat je veel van de administratieve taken in het begin zelf op je neemt, maar dat is een goede zaak, want het betekent dat je veel leert over wat er nodig is om een bedrijf te runnen en dat je de interne werking van je eigen bedrijf kunt begrijpen.
Je zult natuurlijk niet in staat zijn om het werk van een volledig gekwalificeerde accountant te doen, bijvoorbeeld (tenzij je zelfstandig boekhouder wordt J). Maar dat betekent ook niet dat u een fulltime accountant in dienst moet nemen. Het uitbesteden van bepaalde diensten is een goede manier om uw kosten laag te houden, zodat u alleen betaalt voor de diensten van een expert als en wanneer dat nodig is.
SEO
Het internet is de eerste stap naar veel klanten, dus je hebt ook een website nodig om je product of diensten te promoten. Het heeft echter weinig zin om een bedrijfswebsite te lanceren als niemand u kan vinden op Google. Zorg dat de teksten op je website goed geoptimaliseerd zijn. En de SEO instellingen per pagina zijn geoptimaliseerd.
Het is zeker de moeite waard om zelf de basis van SEO te leren kennen voordat u overweegt om te betalen voor digitale marketing experts. Dit helpt u inzicht te krijgen in actuele markting.
Social Media
LinkedIn, Twitter, Facebook en YouTube zijn allemaal social media platforms die je volledig moet omarmen. En het mooie is dat ze vrij te gebruiken zijn.
De noodzaak om uw online aanwezigheid via social media te maximaliseren kan niet worden overschat. Veel bedrijven hebben zelfs sociale-mediale strategieën, die zich onderscheiden van andere marketingstrategieën. Als u klanten hebt met wie u bijzonder goede contacten hebt, maak dan contact met hen op LinkedIn. Dan kunnen andere zakelijke kennissen van uw klanten gemakkelijker met u in contact komen; het kan een goede manier zijn om nieuwe business te genereren voor heel weinig moeite. Doe ook mee aan groepsdiscussies die relevant zijn voor je dienstenaanbod. Bied advies, begeleiding - wat er ook nodig is om je reputatie en zakelijke relaties op te bouwen.
Twitter is ook een fantastisch forum om de vinger aan de pols van uw branche te houden. U kunt publicaties volgen, nieuws lezen, in contact komen met mensen met vergelijkbare interesses en uw eigen aanhang opbouwen door het aanbieden van inzichtelijke updates van uw dagelijkse zakelijke ervaringen.
Het leven in cyberspace
Het is ook de moeite waard om na te gaan of je in het begin wel een kantoor nodig hebt. U kunt veel geld besparen door vanuit een logeerkamer in uw huis te werken. Deze besparingen kunnen dan worden doorberekend aan klanten, zodat u uw concurrentie kunt onderbieden en snel nieuwe zaken kunt doen.
Als dit de weg is die u volgt, moet u weten welke technologie u moet gebruiken om uw bedrijf te stroomlijnen. Als u een paar mensen die vanuit huis in uw bedrijf werken, kunt u gebruik maken van Google Docs om in real-time samen te werken, zodat u gezamenlijk toegang hebt tot dezelfde documenten en spreadsheets. En omdat ze allemaal zijn opgeslagen in "de Cloud" (de servers van Google), zijn ze veilig voor eventuele interne systeemcrashes aan uw kant.
U kunt Skype ook gebruiken voor één-op-één videoconferencing en voor Skype-to-Skype-telefoongesprekken, die beide gratis zijn.
Succesvol verder bouwen aan een beter bedrijf
Bouwen aan een beter bedrijf kan al door slechts beperkt marktonderzoek uit te voeren, kan er al voor zorgen dat uw kosten tot een minimum worden beperkt en door de voordelen van technologie te begrijpen, worden uw kansen om een succesvol bedrijf op te bouwen aanzienlijk vergroot. Ga nu verder .... succes!