5 redenen waarom startende bedrijven het niet redden

Websites van kleine bedrijven zijn over in het algemeen voor verbetering vatbaar. Misschien is het omdat veel bedrijven niet weten welke teksten ze op hun website moeten zetten, of misschien is het omdat mensen nog steeds denken dat websites van ZZP-ers "digitale visitekaartjes" zijn. Of misschien is het wel omdat veel ZZP-ers niet beseffen dat goed geschreven teksten kunnen zorgen voor veel of helemaal geen bezoekers. Of winnen in Google of page 10…. De website van een bedrijf zou een prioriteit moeten zijn, niet een kostensluitpost. Steeds meer mensen gebruiken het web om bedrijven en producten te onderzoeken, en als uw site niet aantrekkelijk is voor online zoekers, kunt u een verkoop verliezen. Er zijn tal van manieren die kleine zakelijke sites kunnen verbeteren. Hier zijn vijf van de meest voorkomende fouten die kleine ondernemers maken.

1. U vult uw “Over Ons” pagina's niet in.

De “Over Ons” pagina van ZZP-ers is in het beste geval een contactpagina. De klant kan echter meer willen weten over uw bedrijf als ze denken over het uitgeven van geld aan uw producten of diensten. Naast alle contactgegevens en adressen, kunt u ook deze elementen opnemen:

Bedrijfswaarden. Als een klant op het punt staat om voor uw diensten te kiezen, kan meer weten over de missie, visie en waarden van uw bedrijf gelooft, het ding zijn dat hen overtuigt.

Het verhaal van het bedrijf. Elk bedrijf heeft een ander verhaal, toch? Vertel het! Hoe bent u begonnen? Waarom bent u begonnen?  Is er iets interessants aan de geschiedenis van het bedrijf? Al deze zaken kunnen waardevol zijn voor de klant. Niets verkoopt immers zo goed als een goed verhaal.

Wat uw bedrijf eigenlijk doet. Klinkt gek, maar veel ZZP-ers websites geven niet echt aanwijzingen over de diensten die ze leveren.

Foto's. Foto's zijn een geweldige manier om een persoonlijk tintje te geven aan een bedrijf. Foto's van teamleden, oprichters, gebouwen, kantoren, enz. Zelfs foto's van tevreden klanten kunnen helpen bij het verbeteren van de over pagina.

Er zijn tal van andere dingen die een klein bedrijf kan toevoegen aan hun over pagina, maar het idee is om te laten zien dat het bedrijf meer is dan een site of een gebouw. Over pagina's zijn uitstekende plekken om het menselijke element van het bedrijf te laten zien. Voor meer ideeën, bekijk het uitstekende artikel van Smashing Magazine over effectieve pagina's in het Engels.

2. Je zegt eigenlijk niet wat je bedrijf doet.

Het is gek, ik weet het. Maar veel kleine zakelijke websites leggen niet expliciet uit welke diensten ze leveren. En als ze dat wel doen, staat het begraven op de “Over Ons”pagina, of een andere secundaire pagina. Wat uw bedrijf doet zou boven de vouw moeten staan, en waar de klant er niet naar hoeft te zoeken. Webbezoekers worden steeds wispelturiger en besteden minder dan een paar seconden voordat ze besloten hebben om weg te klikken van uw site. Zorg dat de eerste 2 a 3 zinnen die bezoekers van uw website lezen, exact vertellen hoe jij die bezoeker kan helpen.

De beschrijving van uw bedrijf zou ook op bijna elke pagina moeten staan, niet alleen op de homepage. Een groot deel van het zoekverkeer naar sites gaat voorbij aan de homepage en komt op een secundaire pagina terecht. Het is dus belangrijk dat al uw bezoekers de mogelijkheid hebben om te zien wat uw bedrijf doet. Ook, wanneer u uw bedrijf beschrijft, vergeet dan jargon. Zoals we al eerder hebben gezegd, heeft u slechts enkele seconden om de bezoeker te overhalen om te blijven of… naar de concurrent te surfen.

3. U staat niet met uw spullen te pronken

Met wie heb je samengewerkt? Wat heeft u voor uw klanten gedaan? Wat hebben ze over u gezegd? Heeft u prijzen gewonnen? Dit zijn dingen die de bezoekers van uw website zouden moeten zien. Zij moeten weten dat uw bedrijf ervaring heeft en dat u goed bent in wat u doet. Naast het tonen van uw prestaties, is het ook van vitaal belang om u door anderen te laten prijzen. Er is immers geen betere aanbeveling dan van een tevreden klant. Getuigenissen van klanten kunnen het verschil maken. Getuigenissen van klanten stellen uw bedrijf in staat om prestaties te tonen zonder één woord te zeggen. Krachtig en effectief.

4. U profiteert niet van sociale media

Sorry mensen, maar de sociale media is er en het is krachtig. Als uw bedrijf niet beschikt over een actieve Instagram, Twitter-account en Facebook-pagina, dan bent u al achter de concurrentie aan het staan. Er zijn tal van succesverhalen van bedrijven die profiteren van Instagram, Facebookpagina's en Twitter-accounts. Ze helpen bij de klantenondersteuning, en ze geven nog een ander element aan uw site. Sociale media kunnen krachtig zijn voor kleine bedrijven en e-commerce sites, en het wordt steeds belangrijker voor bedrijven om het te omarmen.

 

5. U bent niet aan het bloggen

Tenzij je een advertentiebudget ter grootte van Apple of Microsoft hebt en TV advertenties kunt kopen, heb je meer online exposure nodig. Een van de beste manieren om het te verwerven is met een blog. Een algemene regel is dat hoe meer pagina's uw site heeft in de index van Google, hoe meer verkeer u ontvangt. Blogs zijn een uitstekende manier om meer volume toe te voegen aan uw site die zoekmachines kunnen consumeren. Elke pagina die u maakt geeft Google een andere reden om uw site te bezoeken, en voegt meer trefwoorden toe waarmee potentiële zoekers uw site kunnen vinden. Naast de SEO-voordelen, betekent het regelmatig posten op een bedrijfsblog dat u uw expertise kunt laten zien. Laat de wereld zien dat je een expert bent, en ze zullen van je kopen. Ze zullen u vertrouwen, en ze zullen uw producten en diensten vertrouwen.

Of u kunt uw blog gebruiken om bedrijfs- en productnieuws onder de aandacht te brengen. Dit soort bedrijfsnieuwsartikelen zijn geweldige manieren om mensen terug te laten komen naar uw site en enthousiast te houden over waar u mee bezig bent. Google doet dit met verschillende bedrijfsblogs voor de meeste van hun producten. Dit stelt Google in staat om gebruikers van elk van deze producten op de hoogte te houden van recente wijzigingen en ander productnieuws. Kleine bedrijven hebben een groot nadeel in de concurrentie met grote bedrijven als het gaat om PR, tijd en mankracht. Bloggen helpt zelfs het speelveld. Iedereen kan bloggen. Ze zijn gemakkelijk op te zetten, gemakkelijk te gebruiken en kunnen zowel professioneel geschreven als informeel zijn. Vergeet niet, uw kleine zakelijke site is niet een visitekaartje, het is een bron van informatie en inspiratie voor uw potentiële klanten. Meer middelen investeren in een betere website is altijd een goede zaak.

Laat een reactie achter